Kusursuz Tasarım. Soğan


İÇİNDEKİLER
POTASYUM
SÜLFÜR (KÜKÜRT)
FOSFOR
KALSİYUM
KLOR
SODYUM
MAGNEZYUM
GERMANYUM
ÇİNKO
DEMİR
RUBİDYUM
MANGANEZ
MOLİBDEN
SELENYUM
A VİTAMİNİ
C VİTAMİNİ
B6 VİTAMİNİ
B9 VİTAMİNİ (FOLİK ASİT)
ARGİNİN (Aminoasit)
LİZİN (Aminoasit)
TİROZİN (Aminoasit)
FENİLALANİN (Aminoasit)
LÖSİN (Aminoasit)
VALİN (Aminoasit)
THREONİN (Aminoasit)
TRİPTOFAN (Aminoasit)
İZOLÖSİN (Aminoasit)
HİSTİDİN (Aminoasit)
KARNİTİN (Aminoasit)
SİSTEİN (Aminoasit)
SİSTİN (Aminoasit)
METİONİN (Aminoasit)
ALLİİN LİYAZ / KALIRVE (Enzim)
ELAGİK ASİT
KAFEİK ASİT
SİNAPİK ASİT
PEKTİN
FRUKTIOLİGOSAKKARİT
ADENOZİN
QUERCETİN
PROSTAGLANDİN E1
SAPONİN
DİFENİLAMİN
DİYET LİFİ

NASIL TÜKETELİM
Yukarıdaki içerik daha çok kuru soğanda bulunur.
Atalarımız soğanı yumrukla kırar, öyle yerdi. Bıçakla doğramazdı. Bugün anlaşıldı ki metal kesicilerle doğrandığında önemli bazı içerik yok olmaktadır. Doğranacaksa ahşap bıçakla doğranması daha yararlıdır.

EN YARARLI KULLANIMI: Haftada 2-3 kez salata olarak yenilmesinde yarar vardır. Soğanın içine biraz maydanoz, üzerine biraz sumak ve sızma zeytinyağı katılırsa yararı artar, bünyesindeki asit nedeniyle mideye verebileceği zarar da ortadan kalkar. Bu şekilde tüketilen salatanın vücudumuzda oluşturacağı fiziksel ve psikolojik yararların tamamını anlatmak yaklaşık 500 sayfalık bir kitap konusudur. Ancak üzerine ayran içmeyin, kabızlığa sebep olabilir.
Yemeklerde kullanılabilir. Yemeğe lezzet katar. Ancak yararlı içeriğinin kaybolmaması için kısık ateşte pişirilmesi gerekir.

Kabukları soyularak bekletilmemelidir. Çünkü havayla temas edince bazı yararlı içerikler azalır.
Her şeyin aşırısı zararlıdır. Bu nedenle çok fazla da yenilmemelidir. Örneğin günde yarım soğan yenilmesi yeterlidir. Aşırısı, mide ve bağırsakta gaza sebep olur, bazı kişilerde migren ağrısını tetikleyebilir.

YARARLARINDAN BİR KISMI
Kolon, Rektum, Gırtlak, Yumurtalık, Yemek Borusu, Mide, Akciğer, Meme, Prostat kanserlerinin önlenmesine yardım eder. Kanser tedavisinde de önemlidir.
Genetik sistemdeki mutasyonların önlenmesine yardım eder.

Otoimmün hastalıkların tedavisinde yararlıdır. Bağışıklık sisteminin aslına uygun olarak yeniden oluşturulmasına ve güçlendirilmesine yardım eder.
Alerjik hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde çok önemlidir.
Kalp damar hastalıklarını önler, tedavisine yardım eder. Damarlarda gereksiz pıhtılaşmayı, dolayısıyla Tromboz ve Tromboemboli hastalıklarını önler.
Yüksek kolestrol ve trigliseriti düşürür. Yararlı kolestrolü ise artırır.
Kan hücre zarlarını sağlamlaştırır, dolayısıyla anemi ve löseminin önlenmesine ve tedavisine yardım eder.

Kemik yapısını güçlendirir. Kemik erimesi hastalığına karşı koruma sağlar, tedavisine yardım eder.
İltihap gidericidir. İltihaplı hastalıkların tedavisine yardım eder. Antibiyotik ve antibakteriyel etkilidir.
Bedenin yağlanmasını, dolayısıyla fazla kiloları azaltır.
İnsülin üretimini teşvik ettiği için kan şekerinin düşürülmesine yararlıdır.
Stresi azaltır.
Akciğer balgamının atılmasına yardım eder.
Polikistik Ovar hastalığının tedavisine yardım eder. Çünkü tümör, kist, miyom gibi anormal hücre gruplarını eritici etkisi vardır.
Antioksidandır. Vücuttaki zehirli kimyasalları ve serbest radikalleri temizler.
Ağrıları hafifletir.

Felce karşı koruma sağlar.
Saç dökülmesine karşı yararlıdır.
Parmak aralarına sürülürse ayak parmakları arasında başlayıp çevresine de yayılan iltihaplı yaraların (madura ayağının) iyileşmesine yardım eder.
Siğillere sürülürse iyileştirebilir.
Anti-mantar özelliğe sahiptir. Soğan suyu mantar hastalığının bulunduğu deri bölgesine sürülürse tedaviye yardım eder.

Aşırı pıhtılaşma hastalığı olanlarda pıhtılaşmayı devam ettiren fibrinlerin parçalanmasını artırarak pıhtılaşma faaliyetini sona erdirir.
Prostaglandin E2 üretimini engelleyerek düz kasların gevşemesini önler.
Sedef hastalığında yararlıdır.
Kan basıncını azaltarak yüksek tansiyonu düşürmeye yardım eder.
Safra akışının düzenli olmasını sağlar.